Festival OjosRojos
Sobre nosotros

Ojos Rojos es un proyecto fotográfico nacido como revista digital gratuita (sigue estando disponible en la web), y convertido desde 2019 en festival.

Ojos Rojos es fotografía autoral de España e Iberoamérica. Nuestros intereses van desde las fotógrafas y fotógrafos consolidados a la fotografía emergente, desde lo clásico a lo contemporáneo, desde lo local a los puentes transoceánicos con América, enriqueciéndonos con la diversidad cultural y generacional, pero siempre haciendo prevalecer la calidad de los trabajos

Contacto
Dirección:
Calle Almedijar, 25 - 03730 JÁVEA
Teléfonos:
+034 630 461 831 / Mike
+34 691 20 63 79 / Cristina
+34 691 20 63 79 / Mili
E-mail:
festivalojosrojos@gmail.com

XARRADA CARMENCHU ALEMÁN

RITS DE REALITAT

 

 

expos FESTIVALOJOSROJOS5

Deia el filòsof Erich Fromm que «els mites babilònics, egipcis, hindús, turcs o grecs estan escrits en una mateixa llengua: el simbolisme». Aquesta reflexió revela una veritat profunda: les idees més transcendents no s'expressen únicament mitjançant el discurs literal, sinó també a través de símbols, imatges i metàfores.

En aquesta trobada presentaré Rits de realitat, un treball que reuneix dos dels meus projectes fotogràfics més importants i en els quals porte treballant durant més de vint anys. A través de rits, celebracions i tradicions populars, tots dos tracen una cerca d'allò que som i d'allò que defineix la nostra condició humana. Les imatges es situen en un territori fronterer entre allò documental i allò oníric per a explorar qüestions universals com la identitat, el patiment, la mort, l'esperança i la vida com a cicle. Parlaré també de la meua manera d'entendre la fotografia com un punt d'ancoratge en el temps, dins d'un fil continu que roman i es manifesta a través d'allò simbòlic.

carmenchualeman.com

 

DATA DE LA XARRADA
24 Octubre 2026

HORARI:
12.00 h.

LLOC
Museo Soler Blasco

DIRECCIÓ:
Carrer Primicies, 1 - Xàbia

Entrada pel carrer Major